Питања и одговори
Гараже и паркиралишта
1. На који начин се плаћа паркирање у гаражама или на посебним паркиралиштима?
Плаћање паркирања се врши готовином, платним картицама или путем мобилне апликације. У зависности од паркиралишта, паркирање се плаћа пре преузимања возила, из возила при изласку са паркиралишта или при уласку на паркиралиште. Начин плаћања је видно истакнут на сваком паркиралишту, као и на паркинг-картици. Такође, корисник може да паркира возило у гаражи или на посебном паркиралишту користећи претходно купљену Parking Pass или Припејд паркинг-картицу.
2. Каква је процедура у случају губитка картице за паркирање или уколико је иста нечитљива?
У случају изгубљене или нечитљиве картице корисник је дужан да инкасанту преда личну карту и саобраћајну дозволу на увид, а наплата изгубљене паркинг-картице се врши на следећи начин:
- за папирну паркинг-картицу:
- за пластичну паркинг картицу од времена уласка до времена изласка, увећано за вредност пластичне картице.
Наплата нечитљиве картице се врши по одштампаном временском приказу (датум и време уласка) са улазне картице.
3. Шта се предузима уколико је возило које је паркирано у гаражи оштећено или обијено од стране трећег лица?
У случају када је возило, које је паркирано у гаражи, оштећено или обијено од стране трећег лица, догађај се телефонским путем пријављује надлежном органу МУП-а. Пријаву може извршити искључиво лице чије је возило оштећено или обијено. Надлежни орган МУП-а, након примљене пријаве, на основу своје процене може изаћи на лице места да сними штету или захтевати од оштећеног да дође у МУП и пријави насталу штету.
4. Ако нисам задовољан Вашом услугом како и коме могу да се жалим?
Корисници услуга могу се обратити Корисничком сервису путем телефона, електронске поште или лично у пословницама са захтевима, молбама, жалбама, притужбама, представкама или ради добијања информација из делокруга рада Предузећа.
5. Какви су услови и начин претплате за паркинг-место у гаражама?
У зависности од објекта и услуге, месечна претплата има различите цене.
У ценовнику, који се налази на нашем сајту, за сваки објекат можете погледати врсту претплате која постоји у том објекту и цену за физичка, односно правна лица.
Захтев за месечну претплату у гаражама и паркиралиштима можете попунити у оквиру истоимене странице, као и у сегменту Онлајн захтеви (у оквиру Корисничког сервиса), а за све додатне информације можете се обратити Корисничком сервису путем телефона и електронске поште.
6. Какав је поступак приликом подношења захтева за месечну претплату у некој од гаража и паркиралишта?
Молба за претплату у јавној гаражи, гаражи са резервисаним паркинг-местима или на посебном паркиралишту подноси се попуњавањем захтева на страници Месечна претплата (у оквиру Гаража и паркиралишта), на електронском шалтеру еПаркинг, у пословницама Корисничког сервиса, телефоном или електронском поштом. Корисник може поднети молбу за више возила.
Уколико су аплицирани захтеви самостално решиви (има слободних капацитета), корисник на лицу места, у неком од наведених Корисничких центара може закључити Уговор уз одговарајућу документацију на увид и платитити накнаду месечне претплате, након чега корисник добија потврду за коришћење наведеног објекта и иста важи до добијања претплатничке картице (претплатничка картица се добија у року од 48 часова). Приликом потписивања уговора корисник који узима претплату за физичка лица дужан је да приложи на увид личну карту и саобраћајну дозволу (очитану и оригинал на увид), док корисник који узима претплату за правно лице доставља фотокопију саобраћајне дозволе и податке о фирми (матични број, ПИБ, седиште фирме, број жиро рачуна).
Уколико нема слободног места у жељеној гаражи или на паркиралишту, захтев подносиоца се аутоматски евидентира и прослеђује комисији на даље решавање. Комисија за разматрање и одлучивање по поднетим захтевима разматра исте једном у седам дана. Захтев се аутоматски евидентира и ставља на листу чекања формирану по редоследу предатих захтева. Захтев за претплату паркинг-места ажурира се свака три месеца, а подносилац захтева се обавештава писаним путем.
Важно је напоменути да није могуће паркирање више возила (различити регистарски бројеви) са једном претплатничком паркинг-картом. У сваком Уговору који странка склапа са ЈКП „Паркинг сервис“ наводи се тип и регистарски број возила за које се плаћа претплата.
7. Да ли постоји паркинг за особе са инвалидитетом у гаражама и паркиралиштима?
У већини гаража и паркиралишта хоризонталном сигнализацијом су обележена паркинг-места за возила особа са инвалидитетом. Паркирање возила ових лица бесплатно је прва три сата, осим паркиралишта „ВМА“ где је бесплатно 8 сати, а после тог временског периода се наплаћује према важећем ценовнику.
8. Да ли постоји паркинг за шлепере, камионе и аутобусе?
Аутобуси могу да се паркирају на паркиралишту „Милан Гале Мушкатировић“.
У надлежности ЈКП „Паркинг сервис“ не постоји паркинг за шлепере и камионе у центру града.
9. Каква је процедура пријављивања штете на возилу које је паркирано у јавној гаражи, гаражи са резервисаним паркинг-местима или на паркиралишту, услед околности за које одговорност може сносити Предузеће?
ЈКП „Паркинг сервис“ не одговара за безбедност возила у гаражама и на паркиралиштима, али одређеним системом заштите и видео надзора, као и 24-часовним обезбеђењем, успостављена је контрола дешавања на објектима.
Постоје ситуације у којима Предузеће може бити одговорно за штету причињену на возилу које је паркирано у гаражи, услед кривице запослених, у случају одређених објективних околности (нпр. прокишњавање гараже, пад рампе на возило и сл.).
У том случају, странка би требало да се обрати дежурном инкасанту или домаћину објекта, који о свему обавештава надлежне из свог сектора. Након сачињавања записника о причињеној штети, формира се одштетни захтев који се прослеђује на даље поступање Осигуравајућем друштву, са којим ЈКП „Паркинг сервис“ има закључен уговор о осигурању у случају штете насталим на својим објектима.
10. Какве мере се примењују у некој од гаража или паркиралишта у случају да је једно возило паркирано на два паркинг-места?
Корисник гараже или паркиралишта је дужан да поштује хоризонталну и вертикалну сигнализацију приликом паркирања. За возило које заузима два паркинг-места плаћа се дупла цена по започетом сату.
11. Да ли постоји претплата у гаражама и на паркиралиштима за период од 6.30 до 17.30 часова?
У гаражама „Масарикова”, „Зелени венац” и „Пионирски парк“ корисницима нудимо вид претплате тзв. „Пословну тарифу“, намењену запосленима који раде у центру града. Ова месечна претплата омогућава паркирање радним данима и суботом од 6.30 до 17.30 часова. Заинтересовани могу да поднесу захтев у пословницама Корисничког сервиса или путем телефона. Приликом потписивања уговора за претплату потребно је доставити потврду о радном односу, фотокопију саобраћајне дозволе и личну карту на увид.
12. Да ли ЈКП „Паркинг сервис“ гарантује за безбедност возила у својим објектима?
ЈКП „Паркинг сервис“ не одговара за безбедност возила у гаражама и на паркиралиштима, али одређеним системом заштите и видео надзора, као и 24-часовним обезбеђењем, успостављена је контрола на свим објектима.
13. Који је отказни рок за претплатнике – кориснике услуга?
Уговор са корисницима услуга уобичајено се закључјује на неодређено време, тако да исти престаје на један од следећих начина:
- сагласном вољом уговорних страна израженом у писаном облику;
- једностраним писменим отказом било које уговорне стране са отказним роком од 8 дана, без обавезе навођења разлога;
- једностраним отказом даваоца услуга без остављања отказног рока у случају непоштовања одредаба уговора од стране корисника услуга.