Nove podzemne garaže
Zbog ubrzanog razvoja grada i sve većeg broja automobila, u centru Beograda nedostaje više od 3.000 parking mesta, a na širem području grada 10.000 mesta.
Neke od metropola, poput Milana, Barselone i Ciriha, ovaj problem rešavaju zabranom ulaska vozila u centar grada ili izdavanjem dozvola taksi vozilima za ulazak u centralnu gradsku zonu, kao što je slučaj u Londonu i Stokholmu.
Problem nedostatka parking mesta u centru Beograda delimično je rešen uvođenjem zonskog sistema sa ograničenim vremenom parkiranja. Na taj način stanarima i posetiocima užeg centra grada omogućeno je lakše pronalaženje slobodnog parking mesta.
Najsavremenije informacione tehnologije za praćenje i naplatu uličnog parkiranja SMS porukama početkom 2014. godine predstavljene su u magazinu „Mashable”, uz komentar da je Beograd svojim sistemom prevazišao čak i Njujork.
Usled povećanja broja automobila, kojih je po poslednjim podacima 650.000, centar grada je sve opterećeniji. Kao najefikasnije rešenje, kojim bi se smanjio saobraćajni pritisak na centar grada, a trotoari vratili pešacima – nameće se izgradnja garaža.
Generalni urbanistički plan Beograda i Plan regulacije mreže javnih garaža predviđaju više od 50 lokacija za izgradnju podzemnih garaža. JKP „Parking servis“ je detalјnije razradio izgled sledećih garaža:
- Studentski trg – 756 parking mesta, tri etaže
- Vlajkovićeva – 353 parking mesta, podzemne etaže
- Fruškogorska – 320 parking mesta, dve podzemne etaže
- Trg Republike – 300 parking mesta, jedna podzemna etaža
- Kneza Miloša – 427 parking mesta, jedna podzemna etaža
- Skerlićeva – 300 parking mesta, dve podzemne etaže
- Sonje Marinković, Zemun – 200 parking mesta, dve podzemne etaže
- Pinki, Zemun – 220 parking mesta, jedna podzemna etaža