Дежурна летња тема - Ада, по трећи пут
12.08.2004.
Ада, још једном као једна од главних летњих тема, али са јаким уверењем да је овај пут, заиста последњи пут - бар када се ради о најави градње.
Тачно је да се посао око марине поприлично развукао, али сви разлози су произведени изван ЈКП „Паркинг сервис". Најсажетије, а најпрецизније речено, хтели смо да овај посао у сваком сегменту буде потпуно легалан и покривен потребним сагласностима, дозволама и правно ваљаним решењима.
Међутим, будући да у Србији не постоји ни једна марина оваквог калибра, а да је већина постојећих, бар у Београду, мање-више нелегална, све ово је представљало потпуно нову ситуацију за све учеснике у процесу приступања изградњи.
Израђен је идејни пројекат марине, усвојен је урбанистички пројекат којим су дефинисане границе марине, а такође је урађена и тендерска документација за набавку понтона, шипова и дизалице. У овом тренутку, чека се добијање водопривредних услова да би могло да се приступи изради Главног пројекта и добијању дозволе за изградњу, као и регулисање имовинско-правних односа.
Прогноза одговорних за овај пројекат је да је реално очекивање да током јесени почну земљани радови, односно сеча шуме на делу обале предвиђеном за техничку базу марине. Након тога, нема сметње да у зависности од динамике испоруке опреме отпочне и њена монтажа, као и изградња бензинске пумпе.
Да подсетимо, марина ће у свом коначном облику располагати управном зградом, паркингом са 144 места, бензинском пумпом, 2 санитарна чвора, оперативном обалом са стубном дизалицом до 15 тона и навозом, зградом од 960 м2 са дневним пристаном, рестораном, продавницама опреме и делова, информативним центром отвореним 24 часа, сопственим Интернет сајтом, радио везом и везом са свим маринама на Дунаву, и око 700 везова, за пловила различитих габарита, максималне дужине до 18 метара, на укупно 1.810 метара понтона. Изградња ће се реализовати у етапама, у складу са најповољнијом динамиком реализације инвестиционих средстава.