Доплатна карта је законита

11.06.2011.

Наводи о неуставности доплатне паркинг карте, који су се појавили у медијима, нису тачни, кажу у "Паркинг сервису".

Бобан Ковачевић, генерални директор ЈКП "Паркинг сервис", каже да нема говора да је поступање "Паркинг сервиса" у било ком сегменту неуставно и незаконито и да нема говора да је Уставни суд донео било какву одлуку о неуставности доплатних паркинг карата. Овим путем желимо да упознамо јавност и да отклонимо сваку недоумицу у вези са законитошћу доплатне карте, додаје Ковачевић.

Наплаћивање доплатне карте за паркирање у зонираним деловима Београда је уставно и законито каже Милија Лазаревић, вођа правног тима и заменик директора ЈКП "Паркинг сервис".

Милија Лазаревић објашњава да Уставни суд није донео одлуку да је поступање "Паркинг сервиса" незаконито. Напротив, на иницијативу и предлог Града донет је закључак о прекиду поступка, који се води пред Уставним судом, у трајању од 90 дана. У том року Град, који је донео Одлуку о наплати доплатне карте, може прецизирати поједине одредбе своје Одлуке, а по истеку рока Уставни суд ће одлучивати о том предмету.

Намера је да се кроз измене појединих одредаба отклоне све нејасноће у погледу доплатне карте. ЈКП "Паркинг сервис" врши контролу возила на јавним паркиралиштима. Доплатна карта се издаје за возила која су прописно паркирана у зонском систему паркирања, уколико паркирање није плаћено или је возило паркирано у зони дуже од временског ограничења. Не може се говорити о постојању било каквог собраћаног прекршаја, додаје Лазаревић, јер доплатна карта није казна за прекршај. Доплатна карта је паркинг карта којом се наплаћује цена услуге коришћења паркинг места у зонираном подручју у којем је паркирање временски ограничено. Цена доплатне карте утврђује се на исти начин као и цена сваке друге комуналне услуге на основу Одлуке Управног одбора предузећа и уз сагласност надлежног органа Скупштине града.

Стручњаци Института саобраћајног факултета у Београду урадили су у два наврата студије о зонском систему паркирања, које упућују да је неопходно временски ограничити коришћење паркинг места, у циљу решавања саобраћајних проблема. Због тога зонски систем паркирања мора бити дестимулативан за оне возаче који се задржавају дуже од временског ограничења. Тиме се омогућава већа искоришћеност паркинг места и штите права станара и особа са инвалидитетом.

Осим тога, студије су показале да је зонски систем унапредио паркирање у главном граду, јер једно паркинг место данас користи 5 до 8 аутомобила, а раније је користио само један аутомобил. Период тражења слободног паркинг места смањен је са 30 минута на 5 до 10 минута од кад је уведена зона. Такође, увођењем зоне технички су реулисана паркинг места ,чиме је повећана безбедност пешака и возача у саобраћају, кажу стручњаци Института саобраћајног факултета у Београду.

Активности Града око измене Одлуке о јавним паркиралиштима обухвата и друге суштинске промене, које се тичу паркирања и то је разлог да се евентуално прецизирају одређене одредбе које се тичу и овог проблема. Те активности биће готове до почетка септембра. Несумњиво је да постојећа Одлука остаје на снази и обавезује како "Паркинг сервис" тако и кориснике наших услуга, додаје Лазаревић.