Конференција за новинаре - најава увођења паркинг контроле
15.02.2003.
Крајем јануара у Скупштини града на добро посећеној коференцији за новинаре, која је сведочила о великом интересовању медија и јавности, презентован је нови систем коришћења јавних паркиралишта у центру Београда. О новом пројекту, подржаном од стране градског Секретаријата за саобраћај који носи назив "...и за свакога има места!", говорили су Ненад Богдановић, председник ИО Скупштине града, директор ЈКП "Паркинг сервис" Живорад Анђелковић и Бојан Бован, помоћник директора за паркинг контролу.
Нови начин паркирања предвиђа зонирање града, увођење службе паркинг контроле и примену система дозвољеног једнократног паркирања од сат, два и три у црвеној, зеленој и плавој зони. Паркирање ће се наплаћивати путем паркомата, односно картица које ће се куповати у трафикама, а паркинг контрола ће се старати за стриктно поштовање нових "правила игре", чија ће ефикасност бити гарантована ригорозним санкцијама. Приход од наплаћених казни биће преко Скупштине града усмерен на обнављање градских саобраћајница. Поштовање временског ограничења повећаће фреквенцију саобраћаја пет пута, а примена овог система која треба да почне средином године, донеће одређене погодности и становницима најуже урбане зоне. Презентација је била прилика да се више чује и о укупној концепцији саобраћајне политике у наредном периоду.
Господин Ненад Богдановић је истакао да проблем паркирања у Београду постаје од виталног значаја за функционисање града и да нема дела града у коме нема проблема паркирања. Статистички подаци упућују да се коришћењем путничких аутомобила у Београду превезе око 20 одсто путника. Они истовремено оптерећују саобрацајну мрежу на 90 одсто површина, било да су у вожњи или су паркирани. А паркирани су често било где, јер у централној градској зони нема довољно паркинг места. Град тренутно располаже са око 18.000 паркинг места и 354.000 регистрованих аутомобила. Дакле, у просеку, 19 аутомобила "атакује" на једно паркинг место. Решавање проблема паркирања је урбанистички проблем и тако ће се и решавати. Поред осталог, у овој години очекује се још обимнија реконструкција улица којом ће се значајно смањити могућност паркирања на тротоарима. Такође, потпуном реконструкцијом улица биће вероватно укинут или битно измењен режим заузећа и означене улице у којима неће бити дозвољено ни најкраће заустављање возила.
Све у свему, успостављање саобраћајног реда је процес који ће потрајати, али утисак је да међу челницима града и Предузећа постоји апсолутна решеност да се у овом послу иде одлучно и до краја. Недвосмислено је истакнуто да је ово "ослобађање од навика које нису нормалне", а "Паркинг сервис" ће у свему томе "радити оно што се од њега очекује и то добро".